Tellus
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Tellus

Pr radio 27MHz


Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Tellus 25 Vega.

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

1Tellus 25 Vega.  Empty Tellus 25 Vega. tor apr 30, 2015 12:42 am

Tellus 25



Jag heter Thomas bor med min familj utan för Stockholm i en by som heter Haninge. Jag är också Radioamatör med signalen SMØWQT även min fru Pirjo är Radioamatör SMØYPK Samt min ena son Martin SA0BGD som var 12år när han tog sitt amatörradio certifikat. Jag började med Privatradio 1976 och var då mycket aktiv på Privatradiobandet jag var även mycket aktiv inom Privatradio verksamheten här i Stockholm. 1986 blev jag vägbas i Stockholm, med anropssignal vägradiobas Stockholm 198 på kanal 18. Det var via vägradiokommittén (vrk) som jag fick min utbildning som vägbas. 1993 blev jag Tiabas i cowboy club på kanal 21, då var min anropssignal Tiabas AB08. Jag var medlem och Radioledare i Radioklubben Vidja som hade klubbstugan låg i Skärhormen Sätragårdsväg i Sätra. Där var jag aktiv i över 15år.

Radioklubbar som jag varit medlem i.
Vidja Radioklubb. Radioklubben St:Erik (Vägbasar). Pribot. Pritälje. SRF-Tellus. SRF-Terro. Cobra Stockholms Radioklubb. Radioklubben Cosmos. Skandinavia SSB Club. Sierra Mike SSB Club.

Radion:
Kenwood TS-2000E Allmode.
ICOM IC-9100 Allmode.
President Grant ll.
Basantenn:
Gainmatster 5/8-ing
Band: 10-11m-bandet.





______________
Tellus-25
KANAL-19 FM
Kanal-24 USB
Svenska Privatradio Klubben Tellus

Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet